سنگ، کاشی و سرامیک

مونو اتانول آمین MEA

مشخصات مونو اتانول آمین MEA

فرمول شیمیایی: C2H7NO
حجم بسته بندی: گالن 200 کیلوگرمی
برای ثبت سفارش خرید با شماره 09129491264 تماس بگیرید

 منو اتانول آمین چیست؟

این ماده شیمیایی جزوی از خانواده آمین ها محسوب می شود . در واقع نوعی آمین نوع اول است که در صنایع گوناگون کاربرد های گسترده ای دارد .

این محصول شیمیایی جزو خانواده ترکیبات آلی محسوب می شود و با نام های دیگری همچون آمینو اتانول ، بتا آمینو اتیل الکل ، اتیل آمین ، هیدروکسی اتیل آمین ، کولامین ، اولامین ، اتیل اولامین ، گلیسینول و … نیز شناخته شده است . مونو اتانول آمین به اختصار با نماد MEA مشهور است .

این ماده شیمیایی در واقع نوعی الکل نوع اول محسوب می شود و مشتقات مونو اتانول آمین ، درشت مولکول هایی همچون لیپید ها هستند .

کاربرد مونو اتانول امین:

مونو اتانول امین ماده اولیه تولید شوینده ها، امولسیفایرها، براق کننده ها، مواد ضد خورنده و واسز های شیمیایی میباشد.

مونو اتانول امین برای تولید مواد دارویی، امولسیون کننده ها، صابون ها و پارچه مورد استفاده است و همچنین برای ساخت مواد شیمیایی کشاورزی، پولیش، رنگ ها، شتاب دهنده لاستیک، آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار میگیرد.

خریداران از مونو اتانول امین برای جذب گازهای اسیدی استفاده می کنند. به طورکلی این ماده در تصفیه گاز در پالایشگاه ها و همچنین تولید بسیاری از فراورده های گازی، کاربرد دارد.

این ماده به عنوان تنظیم کننده pH در بسیاری از صنایع، از جمله صنعت رنگ و جوهر مورد استفاده قرار می گیرد.

MEA در ترکیباتی که برای پرداخت چوب مورد استفاده قرار می گیرند نیز وجود دارد. استفاده از این ماده در صنعت چوب و نجاری، به منظور افزایش استحکام و طول عمر قطعات چوبی می باشد؛ به خصوص قطعات و وسایلی که قرار است در معرض هوای آزاد قرار گیرند.

علاوه بر پرداخت چوب، این ماده در صنعت نساجی و صنعت چرم نیز به منظور افزایش استحکام و طول عمر محصولات، مورد استفاده قرار می گیرد.

مونو اتانول آمین در صنایع فلزی، به عنوان یک ماده روان کننده که علاوه بر روان کنندگی، خاصیت عدم زنگ زدگی و عدم خوردگی را نیز برای قطعات فلزی به ارمغان می آورد، مورد استفاده قرار می گیرد.

MEA در برشکاری نیز به عنوان یک ماده روان کننده جهت سهولت کار برش، کاربرد دارد.

این ماده شیمیایی پرکاربرد، در صنعت کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛ مونو اتانول امین در ترکیب برخی از سموم و آفت کش های کشاورزی وجود دارد.

کاربردهای مونو اتانول آمین به موارد فوق الذکر محدود نمی شود، بلکه کاربردهای دیگری در صنعت دارد. از دیگر کاربردهای این ماده می توان به استفاده از آن در صنعت تولید سیمان اشاره کرد. در واقع حضور مونو اتانول آمین در ساختار سیمان، منجر به خشک شدن سریع تر سیمان می شود. همچنین از سیمان، در برابر یخ زدگی محافظت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *