آرایشی بهداشتی و شوینده

صابون مول 10 nonylphenol ethoxylate

مشخصات صابون مول ۱۰

فرمول شیمیایی: C9H19C6H4nOH
حجم بسته بندی: بشکه 200 کیلوگرمی
موارد مصرف:   1- ساخت شوینده 2- رنگ ها و…
برای ثبت سفارش خرید مول10 با شماره 09129491264 تماس بگیرید

صابون مول چیست؟

این صابون با نام نونیل فنون اتوکسیلات نوعی ماده‌ی سفید رنگ شیمیایی بوده که در گریدهای مختلف تولید می‌گردد و از خانوده‌ی نونیل فنل می‌باشد. این ماده که نوعی سورفکتانت غیر یونی بوده می‌تواند کشش سطح را کاهش دهد و از قدرت پراکندگی بالایی در طبیعت و محیط زیست برخوردار است. اطلاعات دقیقی از نخستین حضور این ماده در زندگی انسان در دسترس نیست، اما امروزه نونیل فنون اتوکسیلات از واکنش نونیل فنل با اتیلن اکساید در حضور کاتالیستی مانند پتاسیم هیدروکسید تولید می‌گردد و بسته به وزن مولکولی آن می‌تواند در دو حالت مایع و جامد تولید شود. هر چه وزن مولکولی این صابون کمتر باشد به حالت مایع نزدیکتر است و اگر عدد وزن مولکولی بالا باشد بیشتر به حالت جامدات نزدیک است. گریدهای این ماده‌ی شیمیایی بر اساس تعداد اتیلن اکساید موجود در ماده دسته بندی می‌گردد و اگر تعداد اتیلن اکسایدهای موجود در این صابون بین ۱تا۵ باشد یعنی این ماده توانایی ترکیب شدن با انواع روغن‌ها را داشته و با آب انحلال ناپذیر است و اگر تعداد اتیلن اکسایدها بیش از ۵ باشد واکنش این ماده برعکس شده و می‌تواند در آب حل شده و در روغن از حلالیت کمتری برخوردار باشد. نونیل فنون اتوکسیلات قابلیت خورندگی نداشته و نمی‌تواند تبخیر گردد و دارای مرطوب کنندگی و امولسیفایرکنندگی مناسبی می‌باشد

مایعی بسیار غلیظ، بی‌رنگ متمایل به زرد است که در آب قابلیت انحلال دارد. صابون مول در واقع ماده اولیه صابون است.

این صابون نانیونیک از نظر شکل ظاهری به صورت مایع شفاف بی رنگ تا نارنجی کم رنگ و محلول در آب می باشد.

نونیل فنل اتوکسیله 10، نوعی پاک کننده ی عالی نیز محسوب می شود.

کاربرد مول‌های مختلف صابون

صابون مول به طور کل برای تولید انواع شوینده و تمیز کننده‌ی خانگی و صنعتی به کار می‌رود اما علاوه بر آن در رنگ و پوشش‌دهنده‌های محصولات چوبی، پوشاک و منسوجات و خشکشویی‌ها مورد استفاده قرار گرفته و در تولید انواع اسباب بازی از این ماده بهره می‌برند. این ماده به دلیل مواد سمی‌ای که دارد برای دفع آفات به کود اضافه می‌شود و در آفت کش‌ها از این ماده استفاده می‌گردد. نونیل فنون اتوکسیلات در گریدهای 6،10،20،40 تولید می‌شود و هر گرید کاربرد خاص خود را دارد که عبارتند از:

صابون مول۶

این گرید از نونیل فنون اتوکسیلات به صورت یک مایع شفاف تولید می‌گردد که از خواص امولوسیون کننده برخوردار بوده و باعث چفت شدن مواد غیر یونی با هیدروکربن‌ها شده و رطوبت مواد را حفظ می‌کند. این گرید برای تولید شوینده‌ها، چسب، کود و آفت‌کش ، صنایع چرم و چربی‌زداهای صنعتی استفاده می‌شود.

صابون مول۱۰

این گرید از صابون، به دلیل حفظ رطوبت و قدرت پاک کنندگی بالا، برای تولید انواع شوینده به کار گرفته می‌شود و به عنوان عامل امولسیون در آبکاری فلزات حضور داشته و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صابون مول ۲۰

نونیل فنون اتوکسیلات تولید شده با ۲۰ اتیلن اکساید برای شستشوی پشم مفید بوده و آسیبی به بافت ظریف پشم خام وارد نمی‌کند. این ماده می‌تواند چربی‌ها و آلودگی‌ها را از روی سطح پشم پاک نماید و به عنوان ماده‌ای سفید کننده در تولیدات منسوجات مختلف استفاده گردد. این صابون به عنوان روان‌کننده نیز کاربرد دارد.

صابون مول ۴۰

این ماده‌ی شیمیایی یکی از گریدهای بالای صابون بوده که از حالت مایع خارج شده و به صورت یک نوع جامد مومی شکل تولید می‌شود و به دلیل حضور تعداد بسیار زیادی اتیلن اکساید، به ماده‌ای آبدوست تبدیل شده و به عنوان یک تثبیت کننده‌ی بسیار قوی در صنایع تولید شوینده و صنایع کشاورزی به کار می‌رود.

  • از صابون مول  در خشک شویی ها نیز استفاده می شود.
  • همچنین در صنایع فلزی و کاغذ سازی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
  • درتولید امولوسیون کننده ها، رنگ ها و پوشش دهنده ها از صابون مول  استفاده می شود.
  • این ترکیبات همچنین در تولید رنگ ها و پوشش های چوبی، انواع رزین ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند.
  • ترکیبات فعال کننده سطحی، سموم دفع آفات در بسته بندی مواد غذایی و تولید اسباب بازی ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
  • از نونیل فنل اتوکسیله مول  در صنایع تولید لاتکس، مانند دستکش و وسایل بهداشتی نیز استفاده می شود.
  • در تولید و ساخت انواع واکس نیز به کار می رود.
  • صابون های مول  به عنوان پاک کننده، آنتی استاتیک و روان کننده نیز به کار می روند.
  • این ترکیبات در ساخت آنتی اکسیدان ها، رزین ها، پلاستیک ساز نیز کاربرد دارند.
  • همچنین برای تولید انواع  قارچ کش ها نیز استفاده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *