آرایشی بهداشتی و شوینده

سولفونیک اسید  Sulfonic acid

مشخصات اسید سولفونیک  Sulfonic acid

فرمول شیمیایی: RS(=O)2–OH
حجم بسته بندی: بشکه 200 و 220 کیلوگرمی
موارد مصرف:  مواد شوینده یک عامل حذف آلودگی ها و چربی ها از سطوح مختلف  و…
برای ثبت سفارش خرید اسید سولفونیک با شماره 09129491264 تماس بگیرید

اسید سولفونیک چیست ؟

اسید سولفونیک Sulfonic acid، یک ترکیب آلی سولفوردار محسوب می شود که کاربردهای بسیار فراوانی دارد . سولفونیک اسید جزوی خانواده ترکیبات ارگانیسم گوگرد می باشد .

اسید سولفونیک با نام های دیگری همچون سولفانیلیک اسید ، آمینو بنزن ، پی – آمینو بنزن سولفونیک اسید ، آنیلین ۴ سولفونیک اسید ، LABS و پی – آمینو فنیل سولفونیک نیز شناخته شده است . فرمول شیمیایی اسید سولفونیک به صورت C6H7NO3S می باشد .

این ترکیب شیمیایی از کنار هم قرار گرفتن و پیوند بین عناصر گوگرد ، اکسیژن و هیدروژن به همراه یک گروه آریل یا آلکیل به وجود می آید که گوگرد اتم مرکزی بوده که با دو اتم اکسیژن ، پیوند دوگانه دارد و با هیدروکسیل پیوند یگانه دارد . همچنین از طرفی با گروه آریل پیوند دارد . فرمول کلی این ترکیب شیمیایی به صورت RS(=O)2-OH می باشد.

کاربردهای اسید سولفونیک:

اسید سولفونیک کاربردهای بسیار زیادی در صنعت دارد. صنایع بسیاری همچون صنایع تولید رنگ، صنایع تولید دارو، صنعت تولید لاتکس، صنعت نساجی، صنعت تولید انواع باتری و… از اسید سولفونیک به عنوان ماده اولیه و یا ماده ثانویه استفاده می‌ کنند. در ادامه به شرح برخی از کاربردهای این ماده شیمیایی می پردازیم:

اسید سولفونیک در صنعت تولید مواد شوینده:

امروزه از اسید سولفونیک به منظور تولید مواد شوینده استفاده می شود. زیرا این ماده خاصیت شویندگی و پاک کنندگی دارد و نوعی سورفکتانت محسوب می شود. از جمله خریداران عمده اسید سولفونیک فعالان صنعت تولید انواع مواد شوینده و بهداشتی می باشند.

اسید سولفونیک در صنعت تولید دارو:

از دیگر صنایعی که از اسید سولفونیک استفاده می کنند، می توان به صنعت تولید دارو اشاره کرد. در واقع این ماده شیمیایی به منظور ساخت و تولید انواع انتی باکتری ها استفاده می شود.

اگر بخواهیم این ماده را با اسید سولفوریک مقایسه کنیم، می‌ توان گفت که این دو ماده بسیار شبیه به هم هستند و تنها در ساختار مولکولی آن ها شاهد تفاوت هایی هستیم.

اسید سولفونیک در صنعت تولید رنگ:

اسید سولفوریک در صنعت تولید رنگ نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع اسید سولفونیک می تواند به راحتی با انواع پروتئین ها و کربوهیدرات ها پیوند بخورد. به همین علت از این ماده برای تولید انواع رنگ ها استفاده می شود.

اسید سولفونیک و فلزات:

اسید سولفونیک خواص و ویژگی ‌های منحصر به فردی دارد. یکی از خواص این ماده خاصیت ضد زنگی این محصول است. در واقع اسید سولفونیک می ‌تواند از فلزات در برابر خوردگی و زنگ زدن محافظت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *